Friday, 15 March 2013

nurse vs syaitan



SYAITAN??
"syaitan" tu jugak lah yang sambut kau lahir dulu
"syaitan" tu jugak lah yang bersihkan badan kau selepas dilahirkan
"syaitan tu jugak lah yang kau tatap buat kali pertama di dunia
"syaitan tu jugak lah yang basuh kencing berak mak bapak kau yang kau geli sangat tu
tergamak kau samakan nurse dengan SYAITAN??
persoalannya sekarang siapa yang lebeh SYAITAN kau atau orang yang kau kata tu??

kenape aku geram sangat?
sebab aku pon NURSE 
sedikit sebanyak tempiasnye terkena jugak
terase jugaklah kau tau
walaupon bukan aku yang kau maksudkan

semua manusia ade buat kesilapan
kami bukannya perfect sangat
dan kami bukannya robot yag xde hati dan perasaan
sesedap hati je mengutuk mengate nurse itu ini

yang orang nampak nurse ni makan gaji buta
duduk goyang kaki senang lenang
kerja nye serve ubat,suap ubat ke mulut orang
kalau itulah budak2 pon layak jadi nurse

realiti nya orang tak pernah nak ambil kisah
jage pesakit sampai 10 orang
dengan macam macam kerenah
tak kira pesakit mahupon relative

bukan aku nak mengeluh
tapiii
bila jadi macam ni
rase tak puas hati tu lagi menggunung

kami pon manusia biasa
punyai hati dan perasaan yang sangat halus
walau macam mane pon tohmahan
aku tetap nak cakap
I'M PROUD TO BE A NURSE..

okebai,,assalamualaikum,,



2 comments:

amirr cCy said...

Tenang ye..org yg xmemahami profesion seseorang mmg akn ckp cmtu..akal yg cetek..melayu skeptikal..

nizatus syahida said...

terima kasih sebab memahami..=)