Thursday 26 July 2012

. . al kisah medical check up . .

assalamualaikum,


awal awal pagi lagi aku dikejutkan olah jam loceng yang yang menyakitkan hati dah halwa telinga aku.terpaksalah aku bersabar dengan kerenah dia.haih.tapi ribuan terima kasih dan tahniah sebab dapat kejutkan aku.hehe

oke back to the topic (tu dia ckp omputih nyah)
arini aku ade appointment dekat hospital nak buat checkup..
yelah dah nak masuk keje mestilah kena check tahap kesihatan takut takut x boleh nak menyumbang bakti kepada bangsa,agama dan negara.
punyalah liat aku nak bangun.berapa kali aku snooze dah jam tu.
tapi nak buat macam mana terpaksa gagahkan diri lah takut lambat.

dah sampai hospital,aku pergilah jumpa kerani yang uruskan ni..habis segala borang aku bagi..biar pening sikit kepala dia.
saje nak tambahkan kerja die.banyak sikit pahala dapat harini.baik kan aku?hoho

kisah di klinik mata
aku punyalah tunggu lama nurse kat situ,boleh dia panggil orang lain dulu.bukan seorang tapi dua.haih.bengang x bengang macam tu..sabar je lah..nasib puasa je ni..
lepas tu nama aku dipanggil,,

abg nurse:adik baca huruf kat depan tu
aku      :abg nurse,saye rabun sebenarnya tapi saya pakai
          kontek lens
abg nurse:lah yeke.hmm x pe adik bace je.kita buat syarat
          je
aku      :so result nya kire lulus je ke?
abg nurse:pandai2 lah abg uruskan nanti
aku      :cayalah abg.terima kasih.baiklah abg ni.
          sayang abg(ni aku mang gedik nak tambah..hehe)    



      lepas dah siap semua procedure semua tu.tetiba aku baru teringat.kenape nurse2 ni x ambik darah aku?dah lah aku nak result hep B tu.ish.
aku pon tanyalah kat nurse tu,then dia suruh tanya kerani tu balik kenape.aku tanya dia kate dalam borang tu xde pon dia mintak.lagipon result hep B nak bila kita masuk study je.
dah kerja tak payah dah.eh?mcm tu eh?so aku pon buat bodoh je lah bila dia kate macam tu.

bila dah sampai rumah aku tetap musykil.bila cek2 balek rupa rupanya kerani tu salah tngok.padahal ada dalam borang tu dia mintak hep B.haa,sudah.abg, lain kali tengok lah betul betul ni dah aku kene buat kerja dua tiga kali..haih
malas,penat tau tak?
dugaan dugaan
so,nanti aku kene menghadap balik hospital tu dan kerani tu balik untuk buat appointment nak ambil darah..
sabar je lah.=,=!

proses medical checkup memang menggugat
kesabaran dari segi zahir dan tidak pada batin


sekian,


3 comments:

khairul akmal bin azman said...

rabun ke?

welcome to the club..
saya rabun jauh..


#tq reading my entries!

Unknown said...

a'ah..
eh,samelah rabun jauh jugak...=)

khairul akmal bin azman said...

saya de entry baru. jemput baca ..